Něco málo o pneumatikách na čtyřkolku.
Jaký tlak je nejvhodnější pro Vaši čtyřkolku
Čtyřkolky využívají tzv. nízkotlaké pneumatiky. Optimální tlak v konečném důsledku závisí na tom, jak budete svou čtyřkolku používat.
Užitná 0.2 – 0.5bar
Sport 0.4 – 0.7bar
Silnice 0.4 – 0.9bar
volnočaosvě 0.2 – 0.5bar
Nezapomeňte vyměnit ventilky pokaždé, když zaznamenáte ztrátu tlaku v pneumatikách. Ventilky pneumatik pro čtyřkolku jsou velmi zatěžované, v důsledku čehož se jejich účinnost časem snižuje.
Specifikace pneumatik pro čtyřkolku (slovníček pojmů):
DOT: Kód DOT: datum výroby
E-mark : E-mark: schválení ECE / EC
Hard: Tvrdá guma
M + S: Účinný na bahnitém terénu nebo na lehkém sněhu.
NHS: Není určena na pozemní komunikace
PR: Vrstvy: měření pevnosti boční stěny pneumatiky podle tvrdosti a tloušťky.
Soft: Měkká guma
TT: Tubetype: pneumatika vyžadující vnitřní výplň
Yellow: Střední guma
Luštění popisků na pneumatice.
Velikost pneumatik se skládá ze tří čísel. výška / šířka / průměr
Na boční stěně najdete další označení o „počtu vrstev“. Měří odolnost boční stěny související s tloušťkou a tuhostí. Pneumatika s velkým počtem vrstev má větší odolnost proti nárazům a propíchnutí na úkor flexibility a pohodlí.
Pokud používáte čtyřkolku na silnici, musíte zachovat původní velikost pneumatiky v souladu s místními zákony
Pokud používáte čtyřkolku off-road, můžete si přizpůsobit velikost ráfku a pneumatik pro ty, s nimiž jste spokojenější.
Tvrdost pneumatiky:
Čím měkčí je pneumatika, tím lepší je přilnavost na mokrém terénu.
Pro suchý a kamenitý terén je lepší zvolit tvrdší pneumatiku.
Směr otáčení:
Většina výrobců všech terénních pneumatik dělá tento rozdíl na svých pneumatikách. Při montáži buďte opatrní.
Obecně tedy lze říci, že nejvhodnější pneumatika se musí rozmyslet. Podle toho, zdali máte čtyřkolku pro práci, či pro volnočasové aktivity. Poté se rozhodnout, kde převážně budete jezdit (silnice, pískovna, polní cesty, atd.). Na základě těchto parametrů lze vybrat nejvhodnější typ pneumatiky i její plnění.
Příklad.
Jezdím primárně pole, louka apod. Podloží primármě hlína (bahno apod.)Občas nějaký asfalt. Občas trialová pasáž (skála). Volím tedy víceplátnové pneumatiky a tlak je cca 0,4bar.