Věřte, že tento článek se mi vůbec nepíše dobře. Jsem ještě plný vzpomínek a dojmů. Tento 13tý ročník byl skutečně smutný. Začít bychom ovšem měli na začátku. V pátek jsem tedy zavřel ordinaci a sedl do obytného auta, které jsem připravil již ve čtvrtek a dal si cca 1000km do Rumunských hor. Stejně jako loni jsem se na tuto dovolenou těšil.
Vzhledem k tomu, že mne ježdění baví a mám tu možnost se přihlásit “jako novinář” na CFMOTO Hunt-the-Wolf zajezdit si v horách. Zajezdit si na tratích, které jsou pro tento závod přímo připravené. Né nadarmo je tento závod označován jako nejextrémnější na světě.
Věřte, že když stojíte pod tím kopcem a vidíte, že trasa vede směrem nahoru s bočním náklonem, mnohdy se až zatají dech. Nicméně co by člověk neudělal pro pár pěkných fotek a hlavně pro to si to zkusit.
V Sobotu už jsme byli na místě a po lehkém odpočinku jsme se mohli přivítat a jít něco pojezdit. Pár tratí jsem si pamatoval z minulého ročníku a proč si malinko neoživit paměť. 🙂 Menší rozhýbaní na 4kolce a už jsme jeli nahoru do hor. Nádherné panoramata a vnitřní pocit “ pokoření přírody” byl silnější než já a proto jsme se nakonec dostali až do cca 1400m nad mořem. Nádherná jízda po vrcholcích nám naznačovala krásný výlet a hlavně příjemně ztrávený jediný týden dovolené. To jsme ovšem netušili, co nás čeká.
Neděle se nesla v podobném duchu a mohli jsme si zkusit i loňský test round pro extrem. Měli jsme ovšem výhodu. Trasu jsme si mohli poupravit dle vlastního uvážení.
První den závodu byl klidný, ačkoli byl test round pro extrem od Loňska poupraven, tak jsme našli nádherné technické místo na focení a vyrazili tam. V 16:00 to začalo. Jel okolo nás jeden závodník za druhým a bylo vidět v jejich očích nadšení, kterým přímo oplívali. Z našich kluků si to test round zkusili i jezdci přihlášení do nižší kategorie a když zdolali test round ve vyhovujícím čase, mohli přestoupit do vyžší kategorie. Což se nakonec i stalo. Petr Ševčík a David Kohout se probojovali o kategorii výš. Po cca hodinovém rozhodování se nakonec dohodli, že si Extrem zkusí a v případě, že se jim nadále nebude chtít pokračovat, přestoupí zpět do své kategorie Crossover.
Druhý den závodu se nesl ve velmi optimistickém duchu. Ranní briefing pouze upřesnil některá pravidla a byl vysvětlen systém startu. Bylo upozorněno na chybu švedských jezdců z loňska, které to loni stálo celý zavod a pár zlomenin. Po hromadném startu bylo vidět nadšení všech jezdců a hlavně i rozum se kterým vyráželi na trať. Pro 1. den si Oliver (pořadatel) připravil krásnou trať vedoucí po vrcholcích okolních hor. Vyrazili jsme ihned lovit “lovce vlků”. Nacházeli jsme skutečně nádherná místa ve velmi nepřístupném terénu. Trasy se samozřejmě trochu lišily mezi kategoriemi, ale měli jsme štěstí a vždy se nám podařilo nalézt místo, kde se křížily. Odpolední návrat jezdců kategorie extrem již ovšem mohl napovědět, že tento ročník není ten nejšťastnější. Při návratu jednoho z jezdců kategorie Extrem se bohužel stala nečekaná tragedie, kdy přehlédl nerovnost terénu a velmi nepříjemně se zranil. Byl odvezen sanitním vozem.
Další den jsme se přes obavy z počasí probudili na dalšího krásného dne. Jednoho z jezdců ovšem čekala nepříjemnost. Start přes potok a směrem do hor. Trasy byly nápadně podobné dne předchozího. Nakonec se ukázalo se jedná téměř totožné trasy, ovšem v opačném směru. V tento den odstoupil i jeden z Rumských závodníků, který byl skutečným matadorem tohoto závodu. Jezdec poté napsal na facebookový profil vyjádření z jakého důvodu odstoupil. Nevím, zdali jeho kritika byla, či nebyla opodstatněná a proto se o ní nebudu rozšiřovat. Nicméně jeden z našich závodníků přišel o stroj, který mu podklouzl v bočním náklonu a skutálel se směrem dolů do rokle, kde ihned začal hořet. Bohužel z něho zbylo pouze ohořelé torzo. Podastatné ovšem bylo, že se závodníkovi nic nestalo, ačkoli hodnota jeho stroje nebyla zrovna malá.
Poslední den, který ovšem být posledním neměl, jsme opět vyrazili za závodníky do hor. Jejich nádherný start přes potok s horším výjezdem z něj napovídal zajimavé ježdění. Vyrazili jsme stopovat a nakonec jsme i našli. Trasy jsme měli sice možnost sledovat v aplikaci, nicméně bylo stejně nutné se orientovat v přilehlé oblasti. Stopování není tak jednoduché, jak se může zdát. Musíme vždy někudy sjet z hor a jet na jiné místo. Fotografie chceme mít z co největšího množství míst. Proto jsme i nakonec dojeli ke “Killer Hill”, kde jsme udělali několik fotografií a jeli jsme o kus dále. Při návratu do deúa nás ovšem čekala nemilá informace. Když jsme o celé události byli informováni, tak jsme nemohli uvěřit vlastním uším. Jedna ze závodnic se na hoře, kterou jsme jen několik desítek minut předtím opustili, zabila. Při sjezdu z “Killer Hill” dolů nejspíše přibrzdila přední brzdou a její stroj na ní spadl. Rozsáhlým zranění, který jí její stroj způsobil nakonec podlehla. Zde se informace rozcházejí. Rád bych jen upřesnil, že na této hoře byl od organizátorů dohled když jsme ji opouštěli a proto, pokud někdo někde informuje, že tam žádný dohled nebyl. Já i Kyklop jsme zde při odjezdu dohled nad kopcem viděli. Možná je i vyfocen na některé z našich fotografií. Jednalo se o velmi příkrý sjezd nedaleko depa. Její partner sjel tento přýkrý sjezd těsně před ní a čekal až sjede sjezd i ona. Nemá smysl spekulovat, co by bylo, kdyby ….. Vrtulník, který přistál nedaleko ( pro nerovnost terénu ), nejspíš byl již přivolán zbytečně.
Tentýž večer byl ještě svolán briefing všech jezdců i jejich zázemí a přátel. Byly jsme požádáni o smazání veškeré případné fotodokumentace a videí, byť i její poškozené 4kolky. Byly jsme upozornění, na skutečnost, že pokud se dostanou tyto fotografie ven, nebudeme již na závodě vítáni. Což je zcela pochopitelné. Nakonec zůstali v místě briefingu pouze závodníci a my ostatní jsme museli z prostor ven. Oliver dal hlasovat o několika možných variantách a nakonec se skoro jednomyslně závodníci rozhodli, že se závod předčasně ukončí. Ještě večer jsme dostali informaci o ranním srazu na startu, kde jsme pro Katie Hodgson minutu tůrovali stroje. Bude to nejspíše jedno z videí, které asi většina z vás viděla. Proslov anglického závodníka byl skutečné dojemný a jeho žádost na konci byla právě toto.
Proto prosím i Vás o tichou vzpomínku, ačkoli jsme ji nikdo z nás nijak zvlášť neznali. Je to nepříjemnost, o které se dá zříci, že se možná jednalo o poslední závod CFMoto Hunt-the-Wolf. Neznám v tuto chvíli žádné další možné informace. Oliver nám púřislíbil ještě písemné vyjádření formou emailu, které ve chvíli sepsání tohoto článku nemáme k dispozici. Jakmile se k nám dostane tento email, tak jej budeme prezentovat na www.quadclub.cz.
Je smutné, že některé fotografie, kterými vládli spoluzávodníci z místa nehody se nakonec objevili na internetu, a to i přes slib, který jsme všichni dali hlavnímu pořadateli. Myslím si, že tyto fotografie se vůbec neměli dostat na světlo světa. Možná pouze pro potřeby policie, či jiných orgánů. Nakonec jsou dohledatelné na internetu a dle mého soudu se jedná o naprostou neúctu k mrtvé a její rodině.
Za quadclub.cz Pavel “KYKLOP” Tuháček a Jan “DOKTOR” Hod
aktuální informace online nalezndete zde
CFMOTO hunt the wolf 2019 – základní informace
Obecné informace o závodu:
Název akce: CFMOTO-HUNT-THE-WOLF
Datum: 8. - 13. dubna 2019 5ti denní závod +1 denní registrace a povinné kolo testů.
Umístění: Transylvánie, Rumunsko
Všeobecně: Off-road událost CFMOTO-HUNT-THE-WOLF se bude konat již po třinácté v Rumunské Transylvánii.
Jezdci budou mít 5 + 1 dní pro 100% off-road zážitek. Start bude ve 4 třídách: ADVENTURE pro všechny, ale ne začátečníky, SIDE-BY-SIDE, CROSSOVER pro pokročilé jezdce a EXTREME pro vyspělé a zkušené jezdce.
Další pravidla s počátečním časem třídy a dalšími informacemi budou zveřejněna 1.4.2019
Co by se nemělo používat v průběhu závodu.
- Velké pneumatiky: Bláto je raritou v HUNT-THE-WOLF ačkoliv může pršet, lesy budou mokré, ale bláto většinou nebývá.
- Velké rozestupy kol (rozšiřovací podložky, apod.): Ačkoli zajišťují bezpečnost na příčných svazích a v bočních náklonech, tak se zhorší jízda, když je velmi těsný průjezd např. mezi stromy nebo v úzkých kaňonech.
- ATV box
- Světla a SPZ: na ATV nepotřebujete osvětlení nebo poznávací značku! Čím lehčí ATV, tím lépe!
- řidičský průkaz: nepotřebujete žádnou řidičskou licenci!
Co byste měli používat v průběhu závodu.
1 - ochrana rukou je naprostou nutností
2 - souprava pro opravu pneumatik a samozřejmě elektrický kompresor.
3 - GPS: rezervní - Nesmí být namontováno na ATV, ale pokud se někde zničí havárií nebo větvemi, můžete pokračovat v závodu s druhou - náhradní GPS navigací.
4 - Camel bag: Je naprostou nutností. Dostatečný přístup tekutin, aby se zabránilo dehydrataci a možným křečím. Ti, kteří nepijí dostatečně, selhávají. Elektrolyty ve vodě atd.
5 - Storm Cap: udržuje helmu bez potu a slouží jako uzávěr, když se ochladí a čeká na záchranu po případné nehodě.
6 - brýle: nejlépe s roll on systémem, popř. náhradními trhacími listy. Dobrý výhled je nezbytný!
7 - Smartphone aplikace GPS-Motion-X. Jedná se o nejlepší aplikaci, kterou můžete používat v této lokalitě. V kategorii ADVENTURE nepotřebujete GPS, pokud máte na svém smartphonu aplikaci s GPS. (V EXTRÉMU SI MUSÍTE přinést Garmin GPS!). Sebou je naprostou nutností nabíječka na Váš telefon pro případ nouze! Telefon MUSÍ mít zdarma roaming a musíte mít dostatečný kredit na telefonu. Nejlepší je použít kartu ne-Rumunskou v průběhu závodu, protože budete moci používat všechny špatné signály v okolí! To může zachránit život!
Těsně před začátkem
- 5 minut rozcvička: zejména předloktí, hlava, ramena, boky a záda by měla být uvolněna a správně zahřáta.
- Kontrola GPS: Sledování dne je nahoře? Nabíjení GPS funguje? Ochranná folie na obrazovce GPS je dostatečně dobře přilepena? Připojení GPS ok? Trasa je předem uložena v červené barvě, vaše vlastní trasa by měla být ukládána do GPS v černé barvě! Zkontrolujte nastavení!
- Tlak v pneumatikách: osobně doporučujeme 0,5 až 0,6 PSI vpředu, zadní pneu 0,4 až 0,5 PSI.
- zkontrolovat kontakty: Dotažení kontaktu baterie? Naviják funguje?
- ujistěte se, že máte 1 náhradní pár suchých rukavic a 1 náhradní suché tričko!